Курсы английского языка intermediate рассчитаны на тех, кто уже может похвастаться неплохим знанием английского. Этот уровень интересен тем, кто не хочет останавливаться на достигнутом и готов совершенствоваться как в устной, так и письменной речи.
Успешное обучение на этом уровне даст вам возможность справиться с большинством ситуаций, которые могут возникнуть в англоязычных странах, вести неподготовленную речь на знакомые темы, понимать основное содержание англоязычных фильмов и передач, проходить собеседование на английском языке.
Мы знаем о том, что изучение английского языка на этом уровне имеет свои подводные камни. Согласно исследованиям западных и отечественных методистов, многие из тех, кто обучаются на уровне intermediate отмечают, что, в отличие от занятий на предыдущих уровнях, не всегда чувствуют прогресс и впоследствии теряют интерес к обучению. Преподаватели English Globus успешно применяют методики, позволяющие поддерживать мотивацию у обучающихся, побуждая их не только активно пользоваться уже существующим багажом знаний, но и постепенно, шаг за шагом, переходить на качественно более высокий уровень, в частности, к более беглой и правильной речи.
Каждый учащийся наших курсов может рассчитывать на индивидуальный подход, дающий возможность получать образование так, как это удобно ему.
УЧЕБНАЯ ПРОГРАММА INTERMEDIATE (УРОВЕНЬ B1)
(Straightforward Intermediate, Macmillan)
- First impressions
- Journeys
- Flatmates
- Twists of fate
- Hard sell
- Perfect day
- Life changes
- Speeding
- E-shopping
- Mysteries
- Olympic dreams
- Money matters
UNIT 1 First impressions | Reading (Чтение) Liars! Are you British enough? |
Grammar (Грамматика) Stative & dynamic verbs. Present Simple & Present Continuous. Subject & object questions. | Listening (Аудирование) Radio review of TV programme. Three conversations in an office. |
Vocabulary (Лексика) Verbs with two meanings. Self-image. | Speaking (Говорение) Discussing what people are most likely to lie about. Talking about yourself. Discussing a quiz. Talking about first impressions. |
Describing people. | Writing (Письмо) A description of a best friend. |
UNIT 2 Journeys | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Present Perfect & Past Simple |
Three people talk about their school days. Schools in Europe. Web page: an internet discussion group. Asking for information in a language school. |
Vocabulary Phrasal verbs. Verb collocations (travel). | Speaking (Говорение) Talking about your school days. Describing a favourite teacher. Choosing a language school. Roleplay: asking for information. |
Taking a bus / taxi / train. | Writing (Письмо) A story. |
UNIT 3 Flatmates | Reading Lawyer gives up job to cycle around S America Three unusual journeys. An excerpt from a web diary. |
Grammar Исчисляемые и неисчисляемые существительные. Some, any, no. Too many, too much, a lot of, a few, a little. |
Three unusual journeys. Three conversations about trying to get somewhere. |
Vocabulary Слова и выражения с house & home. Жизнь в городе. Предлоги места и пространства. | Speaking (Говорение) Discussing travelling. Talking about a film or book of a long journey. Talking about Australia. |
Как спросить дорогу/ дать указания. | Writing (Письмо) A description of a town or city. |
UNIT 4 Twists of fate | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Past Simple & Past Continuous. Past Perfect. |
An internet dating agency advertisement. A description of a film. Two phone calls. |
Vocabulary Idioms (taking risks). Injuries. Both & neither. | Speaking (Говорение) Discussing internet dating. Describing a wedding. Inventing a film dialogue. |
Functional language Talking about similarities & differences. | Writing (Письмо) An email to a friend. |
UNIT 5 Hard sell | Reading Catch them young. Office stereotypes. |
Grammar Comparatives. | Listening (Аудирование) A phone call: credit card telesales. Ordering office supplies over the phone. |
Vocabulary Advertising. Negative prefixes. Office activities. Office supplies. | Speaking (Говорение) Planning and presenting an advertisement. Carrying out a market research survey Roleplay. |
Functional language Talking on the phone. | Writing (Письмо) An advertisement. |
UNIT 6 Perfect day | Reading (Чтение) Questionnaire. Emerald Tours. |
Grammar Future plans. Predictions. Present tenses in future time clauses. | Listening (Аудирование) Short interviews at the airport. Enquiring about flights. |
Vocabulary Holidays. Collocations with sound. | Speaking (Говорение) Planning a theme restaurant. Discussing a quiz. Talking about your favourite drinks. Roleplay: in a restaurant. |
Functional language Making polite enquiries. | Writing (Письмо) An extract from a holiday brochure. |
UNIT 7 Life changes | Reading (Чтение) Redundancy was the best thing that ever happened to me Maria prepares to celebrate her 110th birthday |
Grammar Present Perfect Continuous. | Listening (Аудирование) Interview with a househusband. Conversation about a dilemma at work. |
Vocabulary Phrasal verbs with live. Life stages. Exclamations with what. | Speaking (Говорение) Discussing important life events. Discussing different stages of life. Roleplay: giving advice about a problem. |
Functional language Giving advice. | Writing (Письмо) A letter of advice. |
UNIT 8 Speeding | Reading (Чтение) Newspaper reports. Newspaper article about idiot robbers. |
Grammar Would. Unreal conditions. | Listening (Аудирование) Interview with an investigative journalist. Conversations about driving offences. |
Vocabulary Newspapers. Driving. Law & order. | Speaking (Говорение) Discussing newspaper articles. Discussing driving offences. Continuing a dialogue from a film. |
Functional language Offers. | Writing (Письмо) A funny crime story. |
UNIT 9 E-shopping | Reading (Чтение) Checking out the check out Eezeemall.com |
Grammar Articles & determiners. Quantifiers. | Listening (Аудирование) Interview with a shopaholic. Conversations about problems with phones. |
Vocabulary Shopping. Collocations with take. Prepositional phrases. | Speaking (Говорение) Planning a shopping centre. Devising a quiz. Roleplay: making a complaint. |
Functional language Complaints. | Writing (Письмо) A letter of complaint. |
UNIT 10 Mysteries | Reading (Чтение) The tricks of the trade. The return of Martin Guerre. |
Grammar Modals of speculation. | Listening (Аудирование) Radio phone-in. Conversation about the installation of spy software at work. |
Vocabulary Word families. Verbs followed by infinitive. Idioms. | Speaking (Говорение) Discussing conspiracy theories. Solving a mystery. Roleplay. |
Functional language Advantages & disadvantages. | Writing (Письмо) A narrative. |
UNIT 11 Olympic dreams | Reading (Чтение) Louise’s Olympic dream Olympic gymnast calls for a divorce |
Grammar Passive. Verbs with two objects. Causative. | Listening (Аудирование) Interview with a psychologist. Conversations about a sponsored bike ride. |
Vocabulary Sport. Services. Make & do. | Speaking (Говорение) Talking about sports & how to play them. Interviewing each other about services. |
Functional language Question tags (checking). | Writing (Письмо) A description of a sporting event. |
UNIT 12 Money matters | Reading (Чтение) I never thought it would happen to me The money survey |
Grammar Reported speech. Tell & ask with infinitive. | Listening (Аудирование) A conversation about the money survey. Three conversations in an office. |
Vocabulary Money. Reporting verbs. | Speaking (Говорение) Ordering important things in life. Deciding how much money to award in a litigation case. |
Functional language Social expressions. | Writing (Письмо) Writing a report. |
Обращаем ваше внимание на то, что приведенная ниже учебная программа
является примерной и может меняться в зависимости от методики, выбранной нашими преподавателями.
ДЛИТЕЛЬНОСТЬ КУРСА
- количество месяцев - 5
ГРАФИК ЗАНЯТИЙ
- будние дни; 2 раза в неделю по 3 ак. часа (1 ак. час = 45 мин.);- будние дни; 3 раза в неделю по 2 ак. часа (1 ак. час = 45 мин.);
- индивидуальное обучение оговаривается отдельно.
Ознакомиться с программой Upper-intermediate.