После начального этапа обучения ('basic user': beginner, elementary) происходит плавный переход к среднему уровню владения языком ('independent user'). Средний уровень включает в себя три подуровня: pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate.
Pre-Intermediate английский включает в себя изучение важнейших элементов английской грамматики, например, временных форм английского глагола групп Perfect и Continuous, модальных глаголов, сравнительной и превосходной степени прилагательных, придаточных предложений условия и времени, пассивного залога, а также обогащение словарного запаса по темам: дружба, отношения между людьми, образование, карьера, личные качества человека, современные технологии, фильмы и телешоу, спорт, здоровье, глобальные проблемы человечества и др.
В результате обучения на уровне pre-intermediate вы сможете понимать суть устного высказывания со стандартным произношением, вести беседу на знакомые темы, писать личные и официальные письма, отзыв на фильм или книгу, читать адаптированную литературу на английском языке.
Курсы английского языка pre-intermediate - это еще один шаг вперед к успешной карьере!
УЧЕБНАЯ ПРОГРАММА PRE-INTERMEDIATE (УРОВЕНЬ A2-B1)
(Straightforward Pre-Intermediate, Macmillan)
- A typical English family
- School days
- Flatmates
- Online dating
- Holiday heaven
- Coffee break
- Job selection
- Space tourists
- Reality TV
- Animal lovers
- Fashion victim
- Around the world
Unit 1 A typical English family | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar (Грамматика) Вопросы с глаголом to be. Вопросы со вспомогательными глаголами. Специальные вопросы. Вопросительные слова. |
A description of a typical English family. Who would you like as a neighbour? Newspaper advertisements. Four phone messages. |
Vocabulary (Лексика) Семья. Дружба. Отношения между людьми. | Speaking (Говорение) Talking about your family and friends. Discussing friendship. Roleplay: phone messages. |
Как записать и оставить сообщение на автоответчике/ для голосовой почты. | Writing (Письмо) A personal message for a website. |
UNIT 2 School days | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Past Simple. Правильные и неправильные глаголы. Used to+инфинитив. Past Continuous. |
Three people talk about their school days. Schools in Europe. Web page: an internet discussion group. Asking for information in a language school. |
Vocabulary Образование. Школьные предметы. Прилагательные с предлогами. | Speaking (Говорение) Talking about your school days. Describing a favourite teacher. Choosing a language school. Roleplay: asking for information. |
Как запрашивать информацию. | Writing (Письмо) A story. |
UNIT 3 Flatmates | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Исчисляемые и неисчисляемые существительные. Some, any, no. Too many, too much, a lot of, a few, a little. |
A conversation between two friends about where they live. Web page. Asking for directions in Newcastle. |
Vocabulary Слова и выражения с house & home. Жизнь в городе. Предлоги места и пространства. | Speaking (Говорение) Roleplay: solving problems in a shared flat. Describing and comparing towns. Roleplay: directions. |
Как спросить дорогу/ дать указания. | Writing (Письмо) A description of your town. |
UNIT 4 Online dating | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Present Simple. Present Continuous. Глаголы состояния (Stative verbs). |
An internet dating agency advertisement. A description of a film. Two phone calls. |
Vocabulary Романтические отношения. Свадьба. Предлоги времени. | Speaking (Говорение) Discussing internet dating. Describing a wedding. Inventing a film dialogue. |
Приглашения и предложения. | Writing (Письмо) An email to a friend. |
UNIT 5 Holiday heaven | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Be going to, Present Continuous, will +infinitive для действий в будущем. |
The ruins of Machu Picchu Three conversations at the airport. A radio programme about hotels in Britain. |
Vocabulary Составные существительные. Путешествие на самолете. Отель. Глаголы hope, intend, plan, want, look forward to. | Speaking (Говорение) Talking about tourism. Describing a journey. Roleplay: on a plane. |
Вежливые просьбы и ответы на них. | Writing (Письмо) An email to arrange a trip. |
UNIT 6 Coffee break | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar A bit, quite, fairly, very, really, extremely перед прилагательными. Степени сравнения прилагательных. |
Eating the Elvis Presley way. Quiz: Are you a foodie? An interview about ‘slow food’. A conversation in a restaurant. |
Vocabulary Еда и напитки. В кафе/ресторане. Прилагательные с противоположными значениями. | Speaking (Говорение) Planning a theme restaurant. Discussing a quiz. Talking about your favourite drinks. Roleplay: in a restaurant. |
Как забронировать столик/ сделать заказ в ресторане. | Writing (Письмо) A review of a restaurant. |
UNIT 7 Job selection | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Present Perfect с наречиями already & yet. |
A radio programme about celebrities. An article about horoscopes and work. An interview in a recruitment agency. |
Vocabulary Работа. Профессии. Резюме. Личные качества человека. | Speaking (Говорение) Describing & guessing jobs. Talking about your experiences of work. Roleplay: careers advice. |
Как попросить совета/ дать совет. | Writing (Письмо) A letter of application. |
UNIT 8 Space tourists | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Глаголы will, may, might и наречия perhaps, probably, certainly definitely. Придаточные условия и времени. |
A conference programme. A description of a TV game show. Descriptions of gadgets. A great idea? |
Vocabulary Современные технологии. Компьютер. Прилагательные с инфинитивами. | Speaking (Говорение) Talking about science fiction films. Talking about how you use computers. |
Как давать инструкции. | Writing (Письмо) A note giving instructions. |
UNIT 9 Reality TV | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Passive. |
A radio programme about entertainment in London. Reality TV. Oscars night. |
Vocabulary Прилагательные, оканчивающиеся на –ing & -ed. Фильмы и телешоу | Speaking (Говорение) Talking about entertainment in London. Roleplay: at the box office. |
Как забронировать билеты на концерт/шоу | Writing (Письмо) A review of a film. |
UNIT 10 Animal lovers | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Present Perfect с предлогами for & since. Been & gone. |
An article about animals. An article about stress. Two doctors’ appointments. |
Vocabulary Животные. Словосочетания с глаголом get. Спорт. Здоровье. | Speaking (Говорение) Talking about pets and animals. Discussing stressful jobs. Roleplay: at the doctor’s. |
У врача. | Writing (Письмо) A story. |
UNIT 11 Fashion victim | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Инфинитив цели. Модальные глаголы must, mustn’t, have to, don’t have to. |
An article about an office worker. An article about a clothes shop. A conversation in a shopping mall. |
Vocabulary Одежда. Разница между глаголами fit, go with, suit. | Speaking (Говорение) Describing clothes and appearance. Roleplay: in a clothes shop. |
В магазине одежды. | Writing (Письмо) A description of a favourite possession. |
UNIT 12 Around the world | Reading and Listening (Чтение и Аудирование) |
Grammar Определительные придаточные предложения (Relative clauses). |
A news report about Steve Fosset. An email describing Trinidad carnival. English as an International Language. |
Vocabulary Фразовые глаголы (Phrasal verbs). Праздники и фестивали. Страны и языки. Глобальные проблемы человечества. British English & American English. | Speaking (Говорение) Discussing famous explorers. Talking about festivals. Describing a festival. Talking about the English language in your country. Discussing global issues. |
Как выразить согласие / несогласие. | Writing (Письмо) An opinion composition. |
Обращаем ваше внимание на то, что приведенная ниже учебная программа
является примерной и может меняться в зависимости от методики, выбранной нашими преподавателями.
ДЛИТЕЛЬНОСТЬ КУРСА
- количество месяцев - 5
ГРАФИК ЗАНЯТИЙ
- будние дни; 2 раза в неделю по 3 ак. часа (1 ак. час = 45 мин.);
- будние дни; 3 раза в неделю по 2 ак. часа (1 ак. час = 45 мин.);
- индивидуальное обучение оговаривается отдельно.
Перейти в раздел Intermediate.